Το παλαιότερο κραγιόν υπολογίζεται πως έγινε γνωστό πριν από 5.000 χρόνια. Βρέθηκε στην πόλη Sumerian στο Ur στο σημερινό Ιράκ. Ήταν ξεκάθαρα μία εφεύρεση με μέλλον. Σήμερα, υπολογίζουμε πως το 92% των γυναικών φορούν κραγιόν. Πράγματι, οι πωλήσεις των κραγιόν ξεπερνούν τις πωλήσεις των άλλων προϊόντων μακιγιάζ πάνω από τέσσερις φορές. Τι είναι, λοιπόν, αυτό το αξιοθαύμαστο προϊόν που αποκαλείται κραγιόν; Τίποτα περισσότερο από ένα σύμπλεγμα από κερί, λάδι και χρωματικές χρωστικές ουσίες. Για την ιστορία, τα κραγιόν φτιάχνονταν από ζύμη και είχαν μείνει γνωστά ως μπογιά ή κοκκινάδι για τα χείλη. Το δημοφιλές stick που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε σήμερα, δεν εμφανίστηκε νωρίτερα από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το τελετουργικό των βαμμένων χειλιών ξεκινάει από τους αρχαίους Αιγυπτίους, καθώς ξετυλίγεται ο πάπυρος και μία γυναίκα κρατάει έναν καθρέφτη στο ένα χέρι και βάφει τα χείλια της. Η Κλεοπάτρα χρησιμοποιούσε ένα μίγμα από χέννα και καρμίνιο για να βάψει τα χείλη της. Το αγαπημένο χρώμα για τους Αιγυπτίους ήταν το μπλε ή το μαύρο, αλλά και η πορτοκαλί και η κοκκινωπή σκιά ήταν επίσης πολύ δημοφιλείς. Τη μπογιά για τα χείλη την άπλωναν από ένα δοχείο με ένα υγρό stick. Δεν ήταν, όμως, μόνο οι γυναίκες της Αιγύπτου οι οποίες έβαφαν τα χείλη τους: ο μοντέρνος Αιγύπτιος άντρας φορούσε επίσης μπογιά στα χείλη του.

Οι Αιγύπτιες ωστόσο, έπαιρναν την μπογιά για τα χείλη μαζί τους ακόμα και στον άλλο κόσμο. Δύο δοχεία από κοκκινάδι θαβόντουσαν πάντα με τη γυναίκα στον τάφο της. Στην αρχαία Ελλάδα και Ρώμη, η μπογιά για τα χείλη φτιαχνόταν από βερμίλιο και φυτικές ουσίες, όπως τα φύκια και τα μούρα. Στα κλασικά χρόνια, ο τρόπος που φορούσαν το κραγιόν αποδείκνυε και την πολιτισμική τους τάξη. Οι γυναίκες με καλή φήμη φορούσαν το κραγιόν με έναν κομψό και καλόγουστο τρόπο. Αντιθέτως, οι ιερόδουλες χρωμάτιζαν τα χείλη τους με έναν φανταχτερό και λιγότερο σοφιστικέ τρόπο.

Η υπερβολή αυτό το αλλάζει…. Στη μεσαιωνική Δύση, ήταν κομψό να δείχνεις «πεθαμένος». Όσο πιο άσπρη ήταν η όψη κάποιου, τόσο το καλύτερο. Η Εκκλησία θεωρούσε πως τα βαμμένα χείλη ήταν σατανικά και αποτελούσαν πρόκληση στον τρόπο με τον οποίο ο θεός είχε σχεδιάσει το ανθρώπινο πρόσωπο. Παρ’όλα αυτά, κάποιες τολμηρές γυναίκες συνέχιζαν να βάφουν τα χείλη τους με σκούρα χρώματα κάνοντας την όψη τους ακόμα πιο άσπρη. Αυτές οι προκαταλήψεις αποδείχτηκαν αρκετά ελαστικές. Στα τέλη του 1770, το Βρετανικό Κοινοβούλιο πέρασε ένα νόμο με τον οποίο δήλωνε πως οι γυναίκες οι οποίες αποπλανούσαν τους άντρες σε γάμο με το μακιγιάζ θα μπορούσαν να κατηγορηθούν για μαγεία.

Στα Βικτωριανά χρόνια, η βαφή των χειλιών γινόταν από ένα συνδυασμό χρωστικής πούδρας, χοιρινού λίπους και βουτύρου. Το 1860 αποτελούσε το τέλος της απαγόρευσης ενάντια στο μακιγιάζ. Το Leichner στη Γερμανία παρήγαγε το πρώτο κραγιόν σαν μέρος του θεατρικού μακιγιάζ. Η εταιρία Maurice Levy και Scovil Manufacturing Company στο Waterbury δημιούργησαν τα πρώτα μοντέρνα κραγιόν σε μεταλλικές θήκες το 1915 κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Οι Suffragettes χρησιμοποίησαν επίσης τα κραγιόν σαν σημάδι της χειραφέτησης κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων διαμαρτυρίας. Αργότερα, στην ταραχώδη δεκαετία του ’20, οι πρόσφατα χειραφετημένες γυναίκες είχαν εμπνευστεί από τις ξεχασμένες σήμερα διασημότητες του κινηματογράφου, κάθε μία από τις οποίες είχε και τη δική της «εμφάνιση χειλιών» – H Clara Bow με το διάσημο «ερωτικό τόξο», η Theda Bara με τα «σαρκώδη χείλη» και η Mae Murray με τα «bee stung» χείλη της.

Η εμφάνιση της τελειότητας Η εμφάνιση του 1930 ήταν αρκετά σκληρή και αυστηρή. Κοφτερές άκρες καθόριζαν όλη τη δεκαετία. Αυτή ήταν η απαίτηση για τελειοποίηση όπου οι μεμβράνες χειλιών χρησιμοποιούνταν για να δημιουργήσουν το τέλειο σχήμα χειλιών. Ήταν επίσης η δεκαετία στην οποία γεννήθηκε ένα καινούριο προϊόν, το περίγραμμα χειλιών. Μετά την αυστηρότητα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, η θηλυκότητα επανήλθε. Το μακιγιάζ επικεντρώθηκε στα χείλη πάλι, τα οποία βαφόντουσαν σε έντονο κόκκινο ή σε δαμασκηνί. Το στόμα της Marilyn Mοnroe έγινε το σήμα κατατεθέν της δεκαετίας.

Σήμερα τα κραγιόν έχουν αλλάξει πολύ από τότε που πρωτοεμφανίστηκαν και το ίδιο και οι προσδοκίες των γυναικών για αυτά. Η εποχή των απλών χρωμάτων έχει περάσει. Σήμερα οι γυναίκες έχουν υψηλές απαιτήσεις από τα κραγιόν τους. Για παράδειγμα, οι αντιγηραντικές απαιτήσεις δημιούργησαν το κραγιόν Giordani Gold Rejuven-A Lipstick και οι προστατευτικοί παράγοντες από τον ήλιο περιέχονται στο Colour by Oriflame Liquid Volume Lip Colour SPF 12. Από την άποψη του χρώματος όλα επιτρέπονται. Είναι η εποχή της εξατομίκευσης, όπου οι γυναίκες προσπαθούν να βρουν και να διαλέξουν κραγιόν που ταιριάζουν στις δικές τους προσωπικές απαιτήσεις. Για το τελείωμα, το κλειδί είναι η γυαλάδα, αλλά αν κάποια προτιμά τη ματ όψη δεν πειράζει. Όσον αφορά την περιεκτικότητα, τα κραγιόν σήμερα είναι πολύ πιο ελαφριά και ευκολοφόρετα χάρη στα μαλακτικά συστατικά και στη σιλικόνη. Τι προβλέπεται, λοιπόν, για το μέλλον; Υγρά χείλη από ανθεκτικά κραγιόν; Εξαιρετικά μακράς διάρκειας κραγιόν που είναι τόσο ενυδατικά που ξεχνάς πως τα έχεις στα χείλη σου; Κραγιόν που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με τη γωνία από την οποία τα κοιτάς; Ποιος ξέρει; Ένα πράγμα είναι σίγουρο, για τον επόμενο χρόνο (ή και παραπάνω η λάμψη) είναι εδώ για να μείνει!

Η θεωρία του Φρόϊντ για το Κραγιόν!
Δεν είναι μόνο τα παπούτσια σας ή τα χέρια σας που λένε πολλά για εσάς. Σύμφωνα με τη θεωρία του Φρόϊντ για το κραγιόν, το σχήμα του κραγιόν σας είναι εξίσου ενδεικτικό της ιδιοσυγκρασίας σας. Λοιπόν, κυρίες, βγάλτε το ήδη χρησιμοποιημένο κραγιόν από την τσάντα σας και δείτε τι λέει για εσάς!

Hard-edged (με γωνία, αιχμηρό): Αυτό το σχήμα υποδηλώνει μία τελειομανή γυναίκα που αγαπά την προσταγή στη ζωή της. Είναι μία πιστή φίλη που μπορείτε να την εμπιστευτείτε για τα πιο πολύτιμα μυστικά σας. Είναι έμφυτο για αυτήν να δίνει εξαιρετικές συμβουλές και ενθάρρυνση.

The flatty (εντελώς ίσιο, φλατ): Συμβολίζει ένα κρυφό ταλέντο. Είναι μία γυναίκα λογική, πρακτική και λίγο ντροπαλή, η οποία συχνά μεταμφιέζει το καλλιτεχνικό της ταλέντο. Όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, είναι αυτή που θα έρθει πρώτη να σας σώσει.

The bullet: Είναι η στιλάτη γυναίκα, η οποία είναι έξυπνη και έχει έντονο χαρακτήρα. Σας παίρνει καιρό να τη γνωρίσετε, αλλά αξίζει, μιας και είναι ένας έξυπνος και αγαπητός άνθρωπος ο οποίος είναι γεμάτος εκπλήξεις.

Προσωπικά, θέλω την γυναίκα όσο πιο φυσική τολμάει να είναι… αλλά τώρα τελευταία, με τις γυναίκες που (για ανεξακρίβωτούς λόγους) κατέκλησαν το blog μου, είπα να βάλω και κάτι για αυτές, που μου ήρθε σε email…

12 thoughts on “Η ιστορία του κραγιόν

  1. Είσαι λοιπόν, από εκείνους τους άντρες, κύριε αρκούδε, που επιθυμούν να γνωρίσουν τη γυναίκα εκείνη, που δεν θα της είναι χρήσιμα όλα αυτά τα αξεσουάρ όπως κραγιόν, σεσουάρ, χτένα, σκουλαρίκια κτλ. ;

    Αχ! Σε άλλη εποχή έπρεπε να είχες γεννηθεί αρκουδάκι μου καλό.

    Δεν νομίζω ότι θα βρεις τέτοιο είδος γυναίκας στις μέρες μας…Ακόμη και η Λουκά εκσυγχρονίστηκε, δεν το είδες;

    Και αν ακόμη γίνει αυτό, θα πρέπει να είναι δικό σου δημιούργημα…

    Nομίζω ότι θα συμφωνήσεις μαζί μου.Καμία γυναίκα δεν τολμάει να είναι όσο πιο φυσική μπορεί…

  2. Είμαι από εκείνους τους άνδρες που πιστεύουν οτι η γυναίκα που αγαπούν (ή γουστάρουν αν θες) μπορεί να είναι υπέρoχη χωρίς μακιγιάζ – και όχι απο αυτούς που επιθυμούν να γνωρίσουν μια κοπέλα τόσο όμορφη που δεν τα χρειάζεται όλα αυτά…

    Κάθε γυναίκα που είναι στην καρδιά μου (κάθε γυναίκα που ήταν και κάθε γυναίκα που θα μπει στο μέλλον) είναι πανέμορφη όταν είναι φυσική.

    Προσωπικά, πιστεύω ότι όταν κοιτάω μια γυναίκα που αγαπώ, καταλαβαίνει οτι δεν χρειάζεται τίποτα άλλο… Ίσως γιατι δεν είναι τόσο θέμα εμφάνισης, όσο καρδιάς – δεν μακι

  3. -με έκοψε η $#%^&, δεν μακιγιάρεται λοιπόν η καρδιά, ότι και να γίνει, σωστά;

    Τώρα για το αν είναι δικό μου δημιούργημα… τι να πω κριέ, δεν ξέρω. Νομίζω οτι είμαι το μέσο, η αφορμή – όχι η αιτία για την οποία η εσωτερική ηρεμία κάνει τις γυναίκες δίπλα μου να μην χρειάζονται καλωπισμούς…

    …εμένα απλώς μ΄ αρέσει να βλέπω την γυναίκα που είναι δίπλα μου απαλλαγμένη από κάθε σκέψη «πρέπει να βαφτώ, αλλιώς δεν είμαι όμορφη».

    Είναι όμορφη. Ίσως και μόνο γιατί είναι δίπλα μου.

  4. kragion
    make up
    maskara
    etc
    etc
    efevreseis gia na krypsoun tin anasfalia tis omorfias oi gynekes
    se periptoseis lathous ksypnas dipla tis to prwi tin blepis avafti kai na to emfragma met egefalikou
    tis thelo fysikes

    oso gia tin xrisi tou kragion 2 apantisis
    1)na afinoun simadia xrisis kai ktisis opos ta zwa oriothetoun perioxes

    2)na kalyptoun simadia adeksias xrisis se epimaxa simia (blepe dagkwmata ews kai apokefalismos)

    opws elegan oi arxaioi ymwn progonoi:pan metron ariston

  5. Συμφωνώ με τον Αρκούδο. Όχι ότι δεν παίζει το μάτι μου για τις κοκέτες, αλλά αυτό είναι απλώς ..screensaver. Δεν έτυχε ποτέ να ερωτευτώ μιά γυναίκα για τις στιγμές που είναι «προσεγμένη» κι έχει την προσοχή της στραμμένη σε μένα: στις ανύποπτες στιγμές είναι που χτίζεται ο έρωτας. Κι η ομορφιά που θα δω πάνω της, και μέσα της, δεν υποκαθίσταται από τυχόν εικαστικές παρεμβάσεις. Αυτές αφορούν αποκλειστικά τη σχέση της με τον καθρέφτη.

    Oneiros

  6. Ευχαριστούμε αρκούδε εκ μέρους των γυναικών που επισκέπτονται το blog σου…αλλά και τα άλλα θέματα μια χαρούλα τα βρίσκω…
    Απλά θέλω να πω εγώ ως γυναίκα… ότι μερικές φορές απλά αναγκαζόμαστε.. διότι η εξωτερική εμφάνιση παίζει πρωταρχικό ρόλο..και δεν είναι θέμα ομορφιάς πλέον δεν υπάρχουν άσχημες γυναίκες..απλά απεριποίητες..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.