Σ΄αυτό το ποστ γράφω για την ταινία Κυνόδοντας, και αποκαλύπτω την ιστορία της – οπότε, αν έχετε σκοπό να την δείτε -και σας προτείνω ανεπιφύλακτα να το κάνετε-, μην προχωρήσετε.
Ας ξεκινήσω με την υπόθεση της ταινίας, για να καταλάβετε όσοι δεν ξέρετε για τι πράγμα μιλάω. Αντιγράφω από τον δικτυακό τόπο:
Ο πατέρας, η μητέρα και τα τρία τους παιδιά ζουν σε μια μονοκατοικία έξω από την πόλη. Γύρω από το σπίτι υπάρχει ένας ψηλός φράχτης. Τα παιδιά δεν έχουν φύγει ποτέ από το σπίτι. Διαπαιδαγωγούνται, ψυχαγωγούνται, βαριούνται και αθλούνται έτσι όπως οι γονείς τους πιστεύουν ότι θα έπρεπε, χωρίς κανένα εξωτερικό ερέθισμα. Τα παιδιά επίσης πιστεύουν ότι τα αεροπλάνα που πετάνε πάνω από το σπίτι είναι παιχνίδια και ότι τα ζόμπι είναι μικρά κίτρινα λουλούδια. Ο μόνος άνθρωπος που μπαίνει μέσα στο σπίτι είναι η Χριστίνα, η οποία δουλέυει σαν φρουρός security στο εργοστάσιο του πατέρα. Ο πατέρας κανονίζει τις επισκέψεις της στο σπίτι με σκοπό να κατευνάζει τις σεξουαλικές ορμές του γιού. Όλη η οικογένεια, και ιδιαίτερα η μεγάλη κόρη, λατρεύει την Χριστίνα. Μια μέρα η Χριστίνα κάνει δώρο στην μεγάλη κόρη μια στέκα για τα μαλλιά ζητώντας της κάτι άλλο σε αντάλλαγμα.
Ακόμα και αφού είχα προετοιμαστεί για τον Κυνόδοντα, δεν θεωρώ εαυτόν προετοιμασμένο. Γιατί είτε είσαι γνώστης της πραγματικότητας που σε περιτριγυρίζει, είτε καλύπτεσαι από ευλογημένη άγνοια, τελικά, ο Λάθιμος το κάνει τόσο σαφές, που θα φύγεις αναρωτώμενος αν έχεις ακόμα τον κυνόδοντά σου στην θέση του. Και, λυπάμαι που στο λέω, η μεγάλη πιθανότητα είναι να είναι ακόμα εκεί. Και οι δύο, δεν έχει σημασία.
Η ταινία σε ξαφνιάζει κατ’ αρχάς με το παίξιμο των δύο κοριτσιών. Σε όλη την διάρκεια της ταινίας μιλάνε αργά -κομμένα και σχεδόν μουδιασμένα. Στην αρχή είσαι σίγουρος ότι πρόκειται για άρπα κόλα επιλογή ηθοποιών – αλλά οι εκφράσεις είναι μελετημένες. Στην πορεία όμως, αφομοιώνεις αδιαμαρτύρητα τον ρόλο τους: έτσι πρέπει να είναι: μουδιασμένες.
Τα τρία παιδιά -δύο κορίτσια και ένα αγόρι- αν δεν κάνω λάθος, δεν έχουν όνομα. Είναι ανώνυμα, γνωστά μόνο από τον ρόλο τους: είναι κόρες, και αδέλφια. Ο πατέρας κάνει ακριβώς αυτό που πιστεύει, σε όλη την διάρκεια της ταινίας: τα προστατεύει. Δεν γίνεται υπέρμετρα σκληρός, ούτε με αυτά, ούτε με την Χριστίνα. Δεν (φαίνεται να) αντλεί σε καμία περίπτωση ούτε μία σταγόνα ηδονής με την δύναμή του. Δεν το απολαμβάνει, δεν γίνεται γι’ αυτό. Στην σκηνή που πρέπει να καλύψουν την φυγή του τέταρτου παιδιού, μοιάζει σχεδόν ανακουφισμένος. Όταν χτυπά την Χριστίνα, δεν το παρακάνει από θυμό: είναι σχεδόν πατρικός, και την συμβουλεύει φεύγοντας.
Ο έλεγχος στην οργή, είναι και απόλυτος έλεγχος στα παιδιά. Τα παιδιά θα μάθουν ότι ‘μουνί’ είναι η λάμπα, και ‘ζόμπι’ ένα κίτρινο λουλούδι. Αποφεύγει ευλαβικά τα ‘μη’ – απλώς αντικαθιστά την αλήθεια. Είναι πιο δύσκολο να ψάξεις την αλήθεια όταν δεν έχεις αντιληφθεί ότι την έχεις χάσει.
Θα κρατηθεί από κάθε ευκαιρία για να τονίσει την αναγκαιότητά του. Τα ψάρια θα ψαρευτούν από τον ίδιο, μόνο αυτός οδηγεί – ούτε καν η συνένοχος γυναίκα του, όλες οι ανάγκες θα καλυφθούν μόνο από τις δικές του, αποκλειστικές εξόδους. Ο ρόλος είναι απόλυτος. Όταν όλα θα πάνε λίγο στραβά, θα μαλώσει την γυναίκα του γιατί δεν χτενίστηκε. Η εξουσία πρέπει να φαίνεται αλάνθαστη και ανεπηρέαστη. Όταν όλα θα πάνε τελείως στραβά, θα πατήσει τους κανόνες μόνο αυτός: Θα περπατήσει έξω από την αυλή, ενώ οι υπόλοιποι, ακόμα και η μάνα, θα γαβγίζουν πειθήνια στην πόρτα.
Οι αλληγορίες τόσο πολλές, που γίνεται σχεδόν εξωφρενικό που ο Λάνθιμος και ο Φιλίππου σε αντιμετωπίζει σαν παιδί. Τόσες πολλές που μπορεί να παραλήψεις άφθονες, και πάλι να έχεις αντιληφθεί απόλυτα την αλήθεια:
Τα παιδιά, που ψάχνουν με καλυμμένα τα μάτια την μητέρα τους, γιατί τη εξουσία της δεν χρειάζεται να την βλέπεις, αρκεί να την ακούς,
Τα παιδιά που γλύφουν, στην κυριολεξία, τον πατέρα τους,
Που εκπαιδεύονται να γαβγίζουν για να φοβίσουν τον τρομερό εχθρό, την γάτα,
Τα όνειρα των παιδιών, που είναι μικρά, γιατί έχουν μικρή φαντασία, μικρή φαντασία γιατί δεν έχουν δει τίποτα περισσότερο από την αυλή τους, και δεν έχουν ονειρευτεί τίποτα περισσότερο από ανούσιες επιθέσεις στην εξουσία,
Ο ρόλος του γιου-ανδρός, που είναι τυπικός: Αν είσαι αγόρι, μπορείς να γαμάς. Μπορεί και να παρακάμψουμε λίγο τους κανόνες. Σε μία σκηνή, ο νεαρός δίνει εντολές γυμναστικής στα κορίτσια, αναλαμβάνοντας πλήρως τον ρόλο του αφεντικού οδηγού,
Τα φτηνά αυτοκόλλητα που χρησιμοποιούνται ως επιβράβευση ενός εσωτερικού διαγωνισμού. Δούλεψε πιο σκληρά, και θα κάνεις εσύ κουμάντο. Θα σε πληρώσουμε με κάτι παντελώς άχρηστο, αλλά που θα σε πείσουμε οτι έχει μεγάλη σημασία,
Η επιβράβευση που είναι μία χιλιοπαιγμένη σκηνή της ίδιας οικογένειας στο βίντεο – τα παιδιά έχουν μάθει τα λόγια απ΄έξω. Δεν έχει σημασία τι θα αποκομίσεις από τον κόπο σου, ακόμα και αν είναι επαναλαμβανόμενο, αρκεί να το έχουμε δημιουργήσει εμείς,
Τα παιδιά που δεν έχουν όνομα, μόνο ρόλους,
Η μετάφραση του τραγουδιού που γίνεται ακριβώς όπως βολεύει την εξουσία – και η έλλειψη γνώσης κάνει απολύτως παραδεκτή αυτήν την ερμηνεία,
Ο χορός των κοριτσιών, που θυμίζει έντονα παρέλαση, σαν αυτήν που κάνουν τα παιδιά, που ούτε ξέρουν γιατί την κάνουν, σε μία γιορτή που δεν την καταλαβαίνουν, και δεν είναι καν δική τους.
Ο τρόμος και ο φόβος για όσα θα συμβούν αν δεν ακολουθηθούν οι κανόνες, -ένα μικρό γατί γίνεται ο λόγος που ο αδελφός τους έχει σκοτωθεί- ακόμα και αν χρειάζεται να τον δημιουργήσουμε, να τον εφεύρουμε, να τον πούμε τρομοκράτη ή ιό-δολοφόνο,
Η θέση αυτών που γνωρίζουν ότι χρησιμοποιούνται: Η Χριστίνα, μια εργαζόμενη ως σεκιουριτάς που γίνεται πουτάνα καθώς πληρώνεται για να κάνει σεξ με τον νεαρό, θα βάλει στην ίδια θέση την μεγαλύτερη κόρη για μία στέκα μαλλιών. Θα την κάνει και αυτήν πουτάνα, για μία στέκα. Για να την κάνει ίδια με αυτήν. Και όταν η κόρη θα την απειλήσει για να πάρει αυτό που θέλει, θα αποκτήσει αυτή εξουσία, ενώ η ‘ασφάλεια’ θα την χάσει,
Ακόμα και το επάγγελμα της Χριστίνας, που είναι μία ψευδής εξουσία, παιχνίδι στα χέρια του οργανωτή της, πληρώνεται για να κάνει έρωτα με τον γιο, αλλά όταν ζητάει αυτή ικανοποίηση του λέει «για σένα τα κάνουμε όλα αυτά». Θα ικανοποιήσεις εμένα, αλλά θα γίνει για το δικό σου καλό.
Τα αεροπλάνα που πετούν πάνω από τον φράκτη, και τα εμφανίζουμε ως παιχνίδια – είναι ένα ανόητο παιχνίδι η ελευθερία, και όσοι δεν την έχουν το κοιτούν και λένε ‘μακάρι να πέσει’ -ανατριχιαστική σκηνή-
Η μεγαλύτερη αποκτά όνομα, ένα δικό της, παιγμένο σε μία ταινία πειρατικής βιντεοκασέτας, λίγο πριν προσπαθήσει να φύγει. «Θα γυρίζω κάθε φορά που με φωνάζεις Μπρους’ λέει στην αδελφή της, και πασχίζει να της το αποδείξει. Δεν ξέρει τι να κάνει με την γνώση που αποκτά. Την μοιράζει απρόσεκτα, και σχεδόν μεθυστικά. Δεν αμφισβητεί ούτε μία στιγμή, ακόμη και τότε τον πατέρα της: Για να βγει από το σπίτι θα αφαιρέσει, οδυνηρά, τον κυνόδοντά της. Δεν θα πατήσει ποτέ έξω – αντιθέτως, θα κλειστεί στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου, που μοιάζει με φέρετρο.
Λέω πολύ σοβαρά, ότι δεν φτάνει μία ανάγνωση της ταινίας για να αντιληφθώ όλα τα νοήματά της. Αλλά ταυτόχρονα ανατριχιάζω στην πιθανότητα να είμαι εγώ γιος μίας «οικογένειας» που δεν με σταμάτησε να βγω από τον φράκτη της. Μίας κοινωνίας που δεν με εμπόδισε ποτέ να φύγω. Που δεν μου είπε ποτέ μη. Απλώς, με ξεγέλασε λίγο με τις λέξεις – μου είπε «ασφάλεια» – αλλά της έδωσε άλλη ερμηνεία, «εχθρός» αλλά ήταν κάτι άλλο, «δικαίωμα» αλλά δεν ήταν ακριβώς αυτό, «επιβράβευση» αλλά κάθε άλλο παρά ήταν.
Μία κοινωνία που με γέννησε σε ένα σύστημα που δεν αμφισβητώ – απλώς και μόνο γιατί δεν γνώρισα κανένα άλλο. Μία εξουσία που θεοποίησε όλα όσα ήθελε, και εξοβέλισε στο πυρ το εξώτερο όσα δεν έπρεπε να υπάρχουν. Και που για χάρη της παρελαύνω περήφανος, αλλά χωρίς ακριβώς να γνωρίζω γιατί και πως.
Απλώς, όπως μου είπανε.
Υ.Γ.: Τελείως ειρωνικά, η μία από τις δύο -αν δεν κάνω λάθος- αίθουσες (και η πιο κοντινή) που παιζόταν ο Κυνόδοντας, ήταν ο Μικρόκοσμος, στην Συγγρού. Αν ήμουν σκηνοθέτης, θα πλήρωνα όσο όσο για να ολοκληρωθεί τόσο πετυχημένα και αυτή η αλληγορία.
Σκοπεύω να δω την ταινία σήμερα.. Προφανώς ο καθένας έχει την δική του άποψη. Δε ξέρω αν θα μου αρέσει ή όχι..
Αυτό που σίγουρα έχω καταλάβει και έχω δει για πολλούς ανθρώπους λοιπόν είναι ότι δεν δέχονται τα άσχημα στη ζωή τους, για παράδειγμα αν δείτε τον φωτογράφο D’agada πολλοί απ΄εσάς θα αντιδράσετε με τον ίδιο τρόπο που αντιδράσατε στη ταινία. Αυτό που δε καταλαβαίνουν μερικοί είναι ότι πολλοί από εμάς έχουν ζήσει άσχημα πράγματα, η ταινία, οι φωτογραφίες, η μουσική βγάζουν πράγματα για τον εαυτό μας. Αν έχεις μάθει να ζεις σε λουλούδια και πεταλουδίτσες προφανώς δεν έχεις να αισθανθείς τίποτα όταν βλέπεις κάτι όχι όμορφο. Μόνο θα αντιδράσεις και θα μιλήσεις για ανωμαλία.
Η ομορφιά έχει μεγάλη αξία στη ζωή μας, όλοι μας θέλουμε το όμορφο.. αρκεί να καταλάβουμε όμως ότι δεν το είχαν και δε το έχουν όλοι. Πριν κρίνετε «ανώμαλο» κάτι δείτε τη ζωή των γύρω σας, δείτε τις καταστάσεις που ζουν.
Η τέχνη θυμίζει τον εαυτό μας.
..
Η ταινία είναι επιεικώς απαράδεκτη και εντελώς διατροφική. Σπατάλησα τον χρόνο μου να τη δω προσπαθώντας να καταλάβω πού θα καταλήξει. Προφανώς πουθενά… Δεν μπορώ να καταλάβω πώς συγκέντρωσε τόσο διθυραμβικές κριτικές και από ποιους.
@Άννα Είναι πολύ διατροφική,περιέχει χρήσιμες δίαιτες,βιολογικά προιόντα και τροφές πλούσιες σε ω3 λιπαρά.
Πέρασε στην τελική 9άδα από τις αρχικές 66 προτεινόμενες για OSCAR καλύτερης ξένης ταινίας. Πέντε από αυτές τις εννιά θα πάνε στις τελικές υποψηφιότητες. Όχι κι άσχημα, ε;
Old news! Πέρασε στις επίσημες υποψηφιότητες για Όσκαρ! Αναμφισβήτητα μεγάλη διάκριση, όταν μάλιστα έχει ήδη αρκετά βραβεία. Ειδικά για μια «δια(σ)τροφική» ταινία…
ποσο ανοητοι θα νιωθουν τωρα ολοι αυτοι οι οποιοι εθαψαν με τοσο απολυτο τροπο αυτη τη ταινια,υποψηφιοτητα για οσκαρ μετα απο 35 χρονια για την χωρα μας!!την ειδα και ειναι καταπληκτικη!!
ΕΛΕΟΣ!!!ΚΑΛΗ ΑΥΤΗ Η ΤΑΙΝΙΑ? ΑΝΤΕ …ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ…
megali aidia h diastrofi se olo tis to megaleio
σημερα εμαθα για την υποψηφιοτητα της ταινιας , ειχα ακουσει πολλα καλα σχολια απο τοτε που πρωτοβγηκε και θεωρησα οτι για να φτασει ως εκει, πρεπει να ειναι υψηλου επιπεδου….εψαξα λοιπον να τη δω για να μορφωσω αποψη…..μου φανηκε μεγαλη μπουρδα , λοιπον..δυστυχως δεν ειμαι super κινηματογραφοφιλος και λειπουν πολλες ταινιες απο το ενεργητικο μου για να γραψω την τρομερη αναλυση που θα αποστομωσει…αλλα ξερω τι μ’αρεσει και τι οχι…και η συγκεκριμενη μου φανηκε πολυ αργη και βαρετη…εξαιρεση ο πατερας της οικογενειας και η ερμηνεια του…μου ελειψε πολυ η μουσικη..αφου εβαλα την ταινια απο αλλο link γιατι νομιζα οτι το προηγουμενο ηταν ελλειπες αλλα δυστυχως , ηταν μια χαρα…δε σοκαριστηκα καθολου απο τις εικονες, ουτε τη θεωρω διαστροφικη ή πορνο ή δεν ξερω τι αλλο…τα βρισκω τρομερα υπερβολικα ολα αυτα…τη βρισκω απλα βαρετη και πραγματικα απορησα πως ειναι υποψηφια για οσκαρ…????….το μονο θετικο που βρισκω ειναι οτι εξεγειρε πληθος αποψεων ακραια θετικων και αρνητικων …και αυτο για μενα σημαινει πως αφησε κατι στον καθενα…ισως γι΄αυτο να πηρε υποψηφιοτητα…αλλα αν το παρει κιολας θα με προβληματισει πολυ η ομαδα αυτων που ψηφιζουν….
Γιατί να σε προβληματίσει; Γούστα είναι αυτά, εν τέλει. Αν είναι να σε προβληματίσει κάτι γιατί να μη σε προβληματίσει η δική σου άποψη σε σύγκριση με τόσους κριτικούς (γιατί η υποψηφιότητα ήταν απλά η πιο πρόσφατη διάκριση) αλλά και άτομα στα οποία άρεσε η ταινία; Διαστροφική; Ίσως, αλλά όχι περισσότερο από την πραγματικότητα. Βαρετή; Δυσκολεύομαι να καταλάβω πως μπορεί κάποιοι να τη βρήκαν διαστροφική και άλλοι βαρετή! Δεν μπορώ να φανταστώ κάτι που προκαλεί διαστροφή αλλά είναι βαρετό ταυτόχρονα! Σοκαριστική και ωμή θα έλεγα ότι είναι τα πιο ρεαλιστικά χαρακτηριστικά της. Επιπλέον, ακόμα και οι διαφωνούντες κριτικοί (ως προς την ποιότητα του σεναρίου) αναγνωρίζουν ωστόσο τις πολύ καλές ερμηνείες και την αισθητική ποιότητα της ταινίας τουλάχιστον για ελληνική παραγωγή.
Η άποψη που έχω σχηματίσει για τη στάση όσων γνωστών μου την είδαν είναι ότι αυτοί που έχουν λίγο πιο προοδευτική άποψη, που τείνουν να κρατούν κριτική στάση απέναντι σε όλα τα θέματα και μπορούν να αμφισβητούν παραδοσιακές αξίες γενικά δεν είδαν αρνητικά την ταινία. Μπορεί να μην ενθουσιάστηκαν όλοι, αλλά δύσκολα την αφόρισαν. Άτομα με πιο παραδοσιακή νοοτροπία, μεγαλύτεροι σε ηλικία, συνήθως την απέρριπταν ως απαράδεκτη, υπερβολική, «κουλτουριάρικη». Επαναλαμβάνω ότι αυτά είναι με βάση το δικό μου περιβάλλον. Νομίζω ότι η εξήγηση έγκειται στο βασικό θέμα της ταινίας: η οικογένεια και η διαπαιδαγώγηση (και οι όποιοι συμβολισμοί ανακύπτουν από αυτές). Η ταινία ευθέως αμφισβητεί την οικογένεια (έστω κι αν συμβολικά μπορούμε να δούμε στη θέση της οικογένειας τον οποιοδήποτε φορέα διαμόρφωσης προσωπικότητας και κοσμοθεωρίας). Πέρα από τα σχήματα και τη σκηνοθετική σκοπιά για ορισμένους (έστω και ενδόμυχα) αυτό το γεγονός είναι απαράδεκτο. Αν τώρα παρουσιάζεται με υπερβολικό τρόπο η επιρροή, αυτό είναι προσωπική άποψη. Αν η ιδέα φαίνεται απλοϊκή, δε θα διαφωνήσω. Είναι όμως και καλή η απόδοσή της ιδέας. Αυτά και συγγνώμη για την κατάχρηση.
arxika eiste anwmaloi osoi pistevete oti eprepe estw kai na provlh8ei auth h tainia.einai akrws ahdiastikh kai an uphrxe kapoio shmantiko nohma 8a mporouse sigoura na ekfrastei pio an8rwpina.aporw poioi krinoun tis tainies pou phgainoun gia oscar alla sigoura 8a exoun polla apo8hmena.mono an eisai full psycho mporeis prwta na deis kai epeita na sou aresei auth h tainia.sumperasmatika h tainia einai a8lia kai osoi skefteste na th deite apla MHN thn deite…
…καλησπερα και παλι…δε βρισκω το λογο γιατι να με προβληματισει το οτι δε μ’ αρεσε η ταινια αν αντιθεσει με τους τοσους κριτικους που την επαινεσαν…και λοιπον ? μια ταινια χωρις πλοκη , με συρραφη σκηνων , μερικες φορες τολμηρων ή ωμων και με πλανα απο τη μυτη και κατω δεν ειναι παντα της καλυτερης αισθητικης…παραδεχομαι οτι εχουμε γεμισει απο χολυγουντιανες ανοησιες με γρηγορο ρυθμο και εφετζιδικες σκηνες που σου αποσπουν την προσοχη και πρεπει να φυγεις απο το σινεμα για να χαλαρωσεις και να σκεφτεις «τι σαχλαμαρα» ηταν αυτη!ή αντιστοιχα κακες ταινιες που πραγματευονται διαφορα ζητηματα με τροπο που σε κανει να κανει να απορεις σε ποιο κοινο απευθυνονται..στην τελικη ομως τι σχεση μπορει να εχει ο κυνοδοντας με το «la vita e bella» ή με το «τιγρης και δρακος» ή με αλμοδοβαρ..αμαν με τις ταινιες «γροθιες» στο κατεστημενο…κρυβουμε τη σεναριακη αδυναμια στις αλληγοριες και την καναμε την επιτυχια…με καμια διαθεση απαξιωσης του σκηνοθετικου παρελθοντος του λανθιμου , γιατι θαυμαζω το γεγονος οτι δεν κολλωσε να κανει video clip στο ρουβα φοβουμενος το «στιγματισμο» (που θα ηταν γελοιο ), η συγκεκριμενη ταινια μου φανηκε σαν βιντεο κλιπ που κρατησε παραπανω απο το φυσιολογικο….
Εσύ είπες ότι σε προβληματίσε. Αν σε προβληματίζει το ευθύ και θέλεις να είσαι αντικειμενική θα έπρεπε να σε προβληματίζει και το αντίθετο. Γιατί υπάρχει και αυτή η εκδοχή. Αισθητικά (φωτογραφία και καλλιτεχνική αρτιότητα) η ταινία δέχτηκε εξαιρετική ανταπόκριση ακόμα και από εκείνους που βρήκαν μέτρια ή σοκαριστική την πλοκή. Δε μίλησε κανείς για «La vita e bella» ή «Τίγρη και Δράκο». Δεν έχουμε κάθε χρονιά τέτοιου επιπέδου ταινίες, ίσως ούτε κάθε δεκαετία. Δε μίλησε κανείς για αριστούργημα. Και είναι τόσο διαφορετικές (και μεταξύ τους και με τον Κυνόδοντα) που δε νομίζω ότι μπορούν να συγκριθούν με κοινά κριτήρια. Ούτε είναι «γροθιά στο κατεστημένο» καθώς η βασική ιδέα δεν είναι ιδιαίτερα πρωτότυπη. Γι’ αυτό και θεωρώ ότι ελάχιστα μοιάζει με το «El Castillo de la Pureza» πέρα από την κοινή, απλοϊκή και – βγαλμένη από περιστατικά της πραγματικότητας – ιδέα. Γιατί, όσο υπερβολικά και να είναι δοσμένη, τέτοια «διαπαιδαγώγηση» έχει υπάρξει και ακόμα πιο «διεστραμμένη» ίσως, με άτομα που έμειναν κλεισμένα σε υπόγεια από τη γέννησή τους, γέννησαν τα παιδιά της επιμειξίας με τα αδέρφια ή τους γονείς τους κλπ.. Άρα δε βλέπω γιατί είναι υπερβολική, αντίθετα νομίζω ότι έχει χρησιμοποιήσει απλούς αλλά εύστοχους τρόπους για να αποδώσει την ιδέα αυτή. Εκεί νομίζω ότι κερδίζει πόντους, σε συνδυασμό με την αισθητική αρτιότητα και τις ερμηνείες.
Δεν μπορώ επίσης να καταλάβω γιατί δεν έχει πλοκή ή είναι συρραφή σκηνών. Σενάριο υπάρχει, πλοκή υπάρχει, απλά μπορεί να μη σου αρέσει ο τρόπος παρουσίαςσης. Αναγκαστικά, η «εξήγηση» των ειδικών συνθηκών στο σπίτι τρώει πολύ χρόνο, αλλά προωπικά δε με κούρασε καθόλου. Επίσης, σκηνοθετικά δε βρίσκω καμία ομοιότητα με video clip, μικρής ή τεράστιας διάρκειας – που το στηρίζεις αυτό; Πως γίνεται να μοιάζει με video clip και ταυτόχρονα να είναι «αργή», όπως είπες παραπάνω;
Γενικά, καταλαβαίνω ότι δε σου άρεσε και δεν το θεωρώ παράλογο. Ορισμένα κριτήρια είναι καθαρά προσωπικά. Συμπερασματικά, όμως γιατί παραξενεύει ΕΣΕΝΑ το γεγονός πως άρεσε σε άλλους ,τόσο στο κοινό (έχει υψηλές βαθμολογίες κοινού) όσο και σε επαγγελματίες κριτικούς;
ΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ «ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ…ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΜΕΣΗ…
ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ-2 ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΓΥΡΙΣΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ «ΣΠΙΤΙ-ΣΠΗΛΑΙΟ»…
mpliax
ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΤΑ ΟΣΚΑΡ ΕΓΙΝΑΝ ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΞΑΦΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ »ΥΓΙΗ» ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ. ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΑΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ ΣΝΟΜΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΟΣΚΑΡΙΚΑ. ΩΡΑΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΑΝΤΕΞΑΝ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ Η ΜΙΚΡΗ ΚΟΡΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑΛΕΝΤΟ ΠΟΥ ΕΠΑΙΖΕ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΕΤΣΙ. ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑΤΑΚΙ, ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΡΕΛΛΟ ΟΡΓΙΟ ΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΟΙ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ, ΑΦΟΥ ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Υ.Γ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΝΑ ΕΙΣΑΣΤΑΝ ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΑΠΟΨΗ.
Είδα την ταινία πριν ξεκινήσει η ιστορία με τα οσκαρ και πραγματικά συγκλονίστηκα!
Ήταν μια κρύα νύχτα του Δεκέμβρη λίγο μετά τα Χριστούγεννα που είπαμε με τη γυναίκα μου να δούμε καμια ταινία σε DVD μιας και η τηλεόραση δεν είχε τίποτα της προκοπής.
Είχα ακούσει κάποια πράγματα σε γενικές γραμμές, ότι δηλαδή βραβεύθηκε στις Κάννες αλλά τίποτα περισσότερο και είχα μεγάλη περιέργεια. Αυτό όμως που επακολούθησε δεν μπορούσα να το φανταστώ.
Έχω δει πολλές «ανώμαλες» ταινίες αλλά αυτή τις ξεπερνάει χαλαρά. Η σκηνοθεσία τουλάχιστον περίεργη, η ηθοποιία γελοίως προβληματική, το στόρυ «δύσκολο», οι διάλογοι «ζόρικοι».
Στα δέκα πρώτα λεπτά ήθελα να κλείσω την τηλεόραση αλλά τελικά η επιθυμία μου να δω ως που μπορεί να φτάσει η «αναισθησία» του σκηνοθέτη την είδα ολόκληρη και ευτυχώς γιατί τέτοιο γέλιο δεν έχω ξαναρίξει!
Ειδικά στη σκηνή με το δίσκο του Φρανκ Σινάτρα, ακόμα το σκέφτομαι και γελάω…..
Άντε κύριε σκηνοθέτα σας εύχομαι να κερδίσετε το οσκαρ και να έχει και συνέχεια, «ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ»!
@ΕΜΠΟΡΩ
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΟΥ ΔΟΝΤΙΑ (Η ΕΞΑΓΩΓΗ)
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΣΠΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΣΤΗΜΑ
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΧΩΡΙΣ ΕΝΕΣΗ
Μπρρ, εμπάθεια…
tainiara!!! bravo!!! pragmatika den perimena pote ellhnikh paragvgh na dwsei tetoio aristrourgima! alla opws vlepw k apo tis kritikes to mualo kai h aisthtikh tou ellhna xreiazetai eth fotos gia na mporesei na dei kai na ektimhsei tetoiou eidous tainia!!!
TASOSTAV : @ΕΜΠΟΡΩ
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΟΥ ΔΟΝΤΙΑ (Η ΕΞΑΓΩΓΗ)
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΣΠΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΣΤΗΜΑ
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΧΩΡΙΣ ΕΝΕΣΗ
deite kanena sex and the city re paidia na goustarete! mexri ekei pate den peirazei mhn ntrepeste. den mporoume na ta doume oloi ola. me oti exei mathei o kathenas! stadiaka ta vhmata mhn to kapsete kiolas.
@gautama
φιλε μου δεν ηθελα να απαντησω σε σενα, το αντιπαθεια ειναι για το σχολιο του swarley, και οχι για τα δικα σου σχολια. στο forum γραφουμε τη γνωμη μας και μονο, δεν ειμαστε σκηνοθετες ή σεναριογραφοι. το που φτανει ο καθενας μας και τι βλεπει, δε σημαινει οτι θα αποδεχτουμε ολοι την ιδια ταινια. αλλωστε η ταινια δεν πουλησε πουθενα. και δε μιλαω για να κανει εισιτηρια τρελλα. ξερω πολυ κοσμο που βλεπει »βαρια» εργα και δεν του αρεσε καθολου. ουτε αυτο σημαινει κατι βεβαια. ασε λοιπον να βλεπουμε ο καθενας οτι βρισκει ωραιο και μονο του το καθετι καθιερωνεται. ολες οι μορφες τεχνης εχουν ποικιλια για να διαλεξει ο καθενας τι θελει
gautama :
deite kanena sex and the city re paidia na goustarete! mexri ekei pate den peirazei mhn ntrepeste. den mporoume na ta doume oloi ola. me oti exei mathei o kathenas! stadiaka ta vhmata mhn to kapsete kiolas.
Γιατί τι κακό έχει το SEX AND THE CITY;
Α! Θυμήθηκα!!
Σε αντίθεση με τον ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ έχει υπόθεση, αρχή , μέση και τέλος!!!
@ΕΜΠΟΡΩ
φαντασου οτι βριζουν το sex and the city αλλα γουσταρουν sex and the family
Ταινιάρ!!!
Γλύψε μας το πληκτρολόγιο κ. Σκηνοθέτα…
Αλήθεια τους ηθοποιούς με ομόλογα ελληνικού δημοσίου τους πληρώσανε;;
Τρομερό…τελικά ας μας πει τι πίνει ο τύπος γιατί τέτοια ανωμαλία για να την σκεφτείς μάλλον κοκτέιλ πρέπι να πάρεις!Φοβερή άποψη για την ελληνική οικογένεια…
ROUK :
Τρομερό…τελικά ας μας πει τι πίνει ο τύπος γιατί τέτοια ανωμαλία για να την σκεφτείς μάλλον κοκτέιλ πρέπει να πάρεις!Φοβερή άποψη για την ελληνική οικογένεια…
xaxaxaxxaxa! xairomai pou me epivevaiwneis, hmoun sigouros oti eisai ths kathgorias soula ela ksana. ela pame ola ta provatakia ena mpeeeeeeeeeeee
Εδω και αρκετα σχολια, η θεση για σχολιασμο της ταινιας εγινε χωρος για προσωπικες αντιπαραθεσεις. Ειναι σιγουρο οτι η ταινια, το γραφω και πιο πανω, εχει κυριως φανατικους φιλους και εξισου φανατικους εχθρους.
Νομιζω οτι μπορουμε να κλεισουμε με αυτην την διαπιστωση, και να προχωρησουμε πια στην ζωη μας 🙂
Σκοπεύω να δω την ταινία σήμερα.. Προφανώς ο καθένας έχει την δική του άποψη. Δε ξέρω αν θα μου αρέσει ή όχι..
Αυτό που σίγουρα έχω καταλάβει και έχω δει για πολλούς ανθρώπους λοιπόν είναι ότι δεν δέχονται τα άσχημα στη ζωή τους, για παράδειγμα αν δείτε τον φωτογράφο D’agada πολλοί απ΄εσάς θα αντιδράσετε με τον ίδιο τρόπο που αντιδράσατε στη ταινία. Αυτό που δε καταλαβαίνουν μερικοί είναι ότι πολλοί από εμάς έχουν ζήσει άσχημα πράγματα, η ταινία, οι φωτογραφίες, η μουσική βγάζουν πράγματα για τον εαυτό μας. Αν έχεις μάθει να ζεις σε λουλούδια και πεταλουδίτσες προφανώς δεν έχεις να αισθανθείς τίποτα όταν βλέπεις κάτι όχι όμορφο. Μόνο θα αντιδράσεις και θα μιλήσεις για ανωμαλία.
Η ομορφιά έχει μεγάλη αξία στη ζωή μας, όλοι μας θέλουμε το όμορφο.. αρκεί να καταλάβουμε όμως ότι δεν το είχαν και δε το έχουν όλοι. Πριν κρίνετε «ανώμαλο» κάτι δείτε τη ζωή των γύρω σας, δείτε τις καταστάσεις που ζουν.
Η τέχνη θυμίζει τον εαυτό μας.
..
Η ταινία είναι επιεικώς απαράδεκτη και εντελώς διατροφική. Σπατάλησα τον χρόνο μου να τη δω προσπαθώντας να καταλάβω πού θα καταλήξει. Προφανώς πουθενά… Δεν μπορώ να καταλάβω πώς συγκέντρωσε τόσο διθυραμβικές κριτικές και από ποιους.
@Άννα Είναι πολύ διατροφική,περιέχει χρήσιμες δίαιτες,βιολογικά προιόντα και τροφές πλούσιες σε ω3 λιπαρά.
Πέρασε στην τελική 9άδα από τις αρχικές 66 προτεινόμενες για OSCAR καλύτερης ξένης ταινίας. Πέντε από αυτές τις εννιά θα πάνε στις τελικές υποψηφιότητες. Όχι κι άσχημα, ε;
http://news247.gr/eksodos/cinema/kynodontas_gia_oskar.754738.html
Old news! Πέρασε στις επίσημες υποψηφιότητες για Όσκαρ! Αναμφισβήτητα μεγάλη διάκριση, όταν μάλιστα έχει ήδη αρκετά βραβεία. Ειδικά για μια «δια(σ)τροφική» ταινία…
ποσο ανοητοι θα νιωθουν τωρα ολοι αυτοι οι οποιοι εθαψαν με τοσο απολυτο τροπο αυτη τη ταινια,υποψηφιοτητα για οσκαρ μετα απο 35 χρονια για την χωρα μας!!την ειδα και ειναι καταπληκτικη!!
ΕΛΕΟΣ!!!ΚΑΛΗ ΑΥΤΗ Η ΤΑΙΝΙΑ? ΑΝΤΕ …ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ…
megali aidia h diastrofi se olo tis to megaleio
σημερα εμαθα για την υποψηφιοτητα της ταινιας , ειχα ακουσει πολλα καλα σχολια απο τοτε που πρωτοβγηκε και θεωρησα οτι για να φτασει ως εκει, πρεπει να ειναι υψηλου επιπεδου….εψαξα λοιπον να τη δω για να μορφωσω αποψη…..μου φανηκε μεγαλη μπουρδα , λοιπον..δυστυχως δεν ειμαι super κινηματογραφοφιλος και λειπουν πολλες ταινιες απο το ενεργητικο μου για να γραψω την τρομερη αναλυση που θα αποστομωσει…αλλα ξερω τι μ’αρεσει και τι οχι…και η συγκεκριμενη μου φανηκε πολυ αργη και βαρετη…εξαιρεση ο πατερας της οικογενειας και η ερμηνεια του…μου ελειψε πολυ η μουσικη..αφου εβαλα την ταινια απο αλλο link γιατι νομιζα οτι το προηγουμενο ηταν ελλειπες αλλα δυστυχως , ηταν μια χαρα…δε σοκαριστηκα καθολου απο τις εικονες, ουτε τη θεωρω διαστροφικη ή πορνο ή δεν ξερω τι αλλο…τα βρισκω τρομερα υπερβολικα ολα αυτα…τη βρισκω απλα βαρετη και πραγματικα απορησα πως ειναι υποψηφια για οσκαρ…????….το μονο θετικο που βρισκω ειναι οτι εξεγειρε πληθος αποψεων ακραια θετικων και αρνητικων …και αυτο για μενα σημαινει πως αφησε κατι στον καθενα…ισως γι΄αυτο να πηρε υποψηφιοτητα…αλλα αν το παρει κιολας θα με προβληματισει πολυ η ομαδα αυτων που ψηφιζουν….
Γιατί να σε προβληματίσει; Γούστα είναι αυτά, εν τέλει. Αν είναι να σε προβληματίσει κάτι γιατί να μη σε προβληματίσει η δική σου άποψη σε σύγκριση με τόσους κριτικούς (γιατί η υποψηφιότητα ήταν απλά η πιο πρόσφατη διάκριση) αλλά και άτομα στα οποία άρεσε η ταινία; Διαστροφική; Ίσως, αλλά όχι περισσότερο από την πραγματικότητα. Βαρετή; Δυσκολεύομαι να καταλάβω πως μπορεί κάποιοι να τη βρήκαν διαστροφική και άλλοι βαρετή! Δεν μπορώ να φανταστώ κάτι που προκαλεί διαστροφή αλλά είναι βαρετό ταυτόχρονα! Σοκαριστική και ωμή θα έλεγα ότι είναι τα πιο ρεαλιστικά χαρακτηριστικά της. Επιπλέον, ακόμα και οι διαφωνούντες κριτικοί (ως προς την ποιότητα του σεναρίου) αναγνωρίζουν ωστόσο τις πολύ καλές ερμηνείες και την αισθητική ποιότητα της ταινίας τουλάχιστον για ελληνική παραγωγή.
Η άποψη που έχω σχηματίσει για τη στάση όσων γνωστών μου την είδαν είναι ότι αυτοί που έχουν λίγο πιο προοδευτική άποψη, που τείνουν να κρατούν κριτική στάση απέναντι σε όλα τα θέματα και μπορούν να αμφισβητούν παραδοσιακές αξίες γενικά δεν είδαν αρνητικά την ταινία. Μπορεί να μην ενθουσιάστηκαν όλοι, αλλά δύσκολα την αφόρισαν. Άτομα με πιο παραδοσιακή νοοτροπία, μεγαλύτεροι σε ηλικία, συνήθως την απέρριπταν ως απαράδεκτη, υπερβολική, «κουλτουριάρικη». Επαναλαμβάνω ότι αυτά είναι με βάση το δικό μου περιβάλλον. Νομίζω ότι η εξήγηση έγκειται στο βασικό θέμα της ταινίας: η οικογένεια και η διαπαιδαγώγηση (και οι όποιοι συμβολισμοί ανακύπτουν από αυτές). Η ταινία ευθέως αμφισβητεί την οικογένεια (έστω κι αν συμβολικά μπορούμε να δούμε στη θέση της οικογένειας τον οποιοδήποτε φορέα διαμόρφωσης προσωπικότητας και κοσμοθεωρίας). Πέρα από τα σχήματα και τη σκηνοθετική σκοπιά για ορισμένους (έστω και ενδόμυχα) αυτό το γεγονός είναι απαράδεκτο. Αν τώρα παρουσιάζεται με υπερβολικό τρόπο η επιρροή, αυτό είναι προσωπική άποψη. Αν η ιδέα φαίνεται απλοϊκή, δε θα διαφωνήσω. Είναι όμως και καλή η απόδοσή της ιδέας. Αυτά και συγγνώμη για την κατάχρηση.
arxika eiste anwmaloi osoi pistevete oti eprepe estw kai na provlh8ei auth h tainia.einai akrws ahdiastikh kai an uphrxe kapoio shmantiko nohma 8a mporouse sigoura na ekfrastei pio an8rwpina.aporw poioi krinoun tis tainies pou phgainoun gia oscar alla sigoura 8a exoun polla apo8hmena.mono an eisai full psycho mporeis prwta na deis kai epeita na sou aresei auth h tainia.sumperasmatika h tainia einai a8lia kai osoi skefteste na th deite apla MHN thn deite…
…καλησπερα και παλι…δε βρισκω το λογο γιατι να με προβληματισει το οτι δε μ’ αρεσε η ταινια αν αντιθεσει με τους τοσους κριτικους που την επαινεσαν…και λοιπον ? μια ταινια χωρις πλοκη , με συρραφη σκηνων , μερικες φορες τολμηρων ή ωμων και με πλανα απο τη μυτη και κατω δεν ειναι παντα της καλυτερης αισθητικης…παραδεχομαι οτι εχουμε γεμισει απο χολυγουντιανες ανοησιες με γρηγορο ρυθμο και εφετζιδικες σκηνες που σου αποσπουν την προσοχη και πρεπει να φυγεις απο το σινεμα για να χαλαρωσεις και να σκεφτεις «τι σαχλαμαρα» ηταν αυτη!ή αντιστοιχα κακες ταινιες που πραγματευονται διαφορα ζητηματα με τροπο που σε κανει να κανει να απορεις σε ποιο κοινο απευθυνονται..στην τελικη ομως τι σχεση μπορει να εχει ο κυνοδοντας με το «la vita e bella» ή με το «τιγρης και δρακος» ή με αλμοδοβαρ..αμαν με τις ταινιες «γροθιες» στο κατεστημενο…κρυβουμε τη σεναριακη αδυναμια στις αλληγοριες και την καναμε την επιτυχια…με καμια διαθεση απαξιωσης του σκηνοθετικου παρελθοντος του λανθιμου , γιατι θαυμαζω το γεγονος οτι δεν κολλωσε να κανει video clip στο ρουβα φοβουμενος το «στιγματισμο» (που θα ηταν γελοιο ), η συγκεκριμενη ταινια μου φανηκε σαν βιντεο κλιπ που κρατησε παραπανω απο το φυσιολογικο….
Εσύ είπες ότι σε προβληματίσε. Αν σε προβληματίζει το ευθύ και θέλεις να είσαι αντικειμενική θα έπρεπε να σε προβληματίζει και το αντίθετο. Γιατί υπάρχει και αυτή η εκδοχή. Αισθητικά (φωτογραφία και καλλιτεχνική αρτιότητα) η ταινία δέχτηκε εξαιρετική ανταπόκριση ακόμα και από εκείνους που βρήκαν μέτρια ή σοκαριστική την πλοκή. Δε μίλησε κανείς για «La vita e bella» ή «Τίγρη και Δράκο». Δεν έχουμε κάθε χρονιά τέτοιου επιπέδου ταινίες, ίσως ούτε κάθε δεκαετία. Δε μίλησε κανείς για αριστούργημα. Και είναι τόσο διαφορετικές (και μεταξύ τους και με τον Κυνόδοντα) που δε νομίζω ότι μπορούν να συγκριθούν με κοινά κριτήρια. Ούτε είναι «γροθιά στο κατεστημένο» καθώς η βασική ιδέα δεν είναι ιδιαίτερα πρωτότυπη. Γι’ αυτό και θεωρώ ότι ελάχιστα μοιάζει με το «El Castillo de la Pureza» πέρα από την κοινή, απλοϊκή και – βγαλμένη από περιστατικά της πραγματικότητας – ιδέα. Γιατί, όσο υπερβολικά και να είναι δοσμένη, τέτοια «διαπαιδαγώγηση» έχει υπάρξει και ακόμα πιο «διεστραμμένη» ίσως, με άτομα που έμειναν κλεισμένα σε υπόγεια από τη γέννησή τους, γέννησαν τα παιδιά της επιμειξίας με τα αδέρφια ή τους γονείς τους κλπ.. Άρα δε βλέπω γιατί είναι υπερβολική, αντίθετα νομίζω ότι έχει χρησιμοποιήσει απλούς αλλά εύστοχους τρόπους για να αποδώσει την ιδέα αυτή. Εκεί νομίζω ότι κερδίζει πόντους, σε συνδυασμό με την αισθητική αρτιότητα και τις ερμηνείες.
Δεν μπορώ επίσης να καταλάβω γιατί δεν έχει πλοκή ή είναι συρραφή σκηνών. Σενάριο υπάρχει, πλοκή υπάρχει, απλά μπορεί να μη σου αρέσει ο τρόπος παρουσίαςσης. Αναγκαστικά, η «εξήγηση» των ειδικών συνθηκών στο σπίτι τρώει πολύ χρόνο, αλλά προωπικά δε με κούρασε καθόλου. Επίσης, σκηνοθετικά δε βρίσκω καμία ομοιότητα με video clip, μικρής ή τεράστιας διάρκειας – που το στηρίζεις αυτό; Πως γίνεται να μοιάζει με video clip και ταυτόχρονα να είναι «αργή», όπως είπες παραπάνω;
Γενικά, καταλαβαίνω ότι δε σου άρεσε και δεν το θεωρώ παράλογο. Ορισμένα κριτήρια είναι καθαρά προσωπικά. Συμπερασματικά, όμως γιατί παραξενεύει ΕΣΕΝΑ το γεγονός πως άρεσε σε άλλους ,τόσο στο κοινό (έχει υψηλές βαθμολογίες κοινού) όσο και σε επαγγελματίες κριτικούς;
ΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ «ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ…ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΜΕΣΗ…
ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ-2 ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΓΥΡΙΣΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ «ΣΠΙΤΙ-ΣΠΗΛΑΙΟ»…
mpliax
ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΤΑ ΟΣΚΑΡ ΕΓΙΝΑΝ ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΞΑΦΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ »ΥΓΙΗ» ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ. ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΑΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ ΣΝΟΜΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΟΣΚΑΡΙΚΑ. ΩΡΑΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΑΝΤΕΞΑΝ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ Η ΜΙΚΡΗ ΚΟΡΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑΛΕΝΤΟ ΠΟΥ ΕΠΑΙΖΕ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΕΤΣΙ. ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑΤΑΚΙ, ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΡΕΛΛΟ ΟΡΓΙΟ ΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΟΙ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ, ΑΦΟΥ ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Υ.Γ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΝΑ ΕΙΣΑΣΤΑΝ ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΑΠΟΨΗ.
Είδα την ταινία πριν ξεκινήσει η ιστορία με τα οσκαρ και πραγματικά συγκλονίστηκα!
Ήταν μια κρύα νύχτα του Δεκέμβρη λίγο μετά τα Χριστούγεννα που είπαμε με τη γυναίκα μου να δούμε καμια ταινία σε DVD μιας και η τηλεόραση δεν είχε τίποτα της προκοπής.
Είχα ακούσει κάποια πράγματα σε γενικές γραμμές, ότι δηλαδή βραβεύθηκε στις Κάννες αλλά τίποτα περισσότερο και είχα μεγάλη περιέργεια. Αυτό όμως που επακολούθησε δεν μπορούσα να το φανταστώ.
Έχω δει πολλές «ανώμαλες» ταινίες αλλά αυτή τις ξεπερνάει χαλαρά. Η σκηνοθεσία τουλάχιστον περίεργη, η ηθοποιία γελοίως προβληματική, το στόρυ «δύσκολο», οι διάλογοι «ζόρικοι».
Στα δέκα πρώτα λεπτά ήθελα να κλείσω την τηλεόραση αλλά τελικά η επιθυμία μου να δω ως που μπορεί να φτάσει η «αναισθησία» του σκηνοθέτη την είδα ολόκληρη και ευτυχώς γιατί τέτοιο γέλιο δεν έχω ξαναρίξει!
Ειδικά στη σκηνή με το δίσκο του Φρανκ Σινάτρα, ακόμα το σκέφτομαι και γελάω…..
Άντε κύριε σκηνοθέτα σας εύχομαι να κερδίσετε το οσκαρ και να έχει και συνέχεια, «ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ»!
@ΕΜΠΟΡΩ
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΟΥ ΔΟΝΤΙΑ (Η ΕΞΑΓΩΓΗ)
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΣΠΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΣΤΗΜΑ
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ 2: ΧΩΡΙΣ ΕΝΕΣΗ
Μπρρ, εμπάθεια…
tainiara!!! bravo!!! pragmatika den perimena pote ellhnikh paragvgh na dwsei tetoio aristrourgima! alla opws vlepw k apo tis kritikes to mualo kai h aisthtikh tou ellhna xreiazetai eth fotos gia na mporesei na dei kai na ektimhsei tetoiou eidous tainia!!!
LOL:)
@gautama
και αντιπαθεια μη σου πω φιλε μου
deite kanena sex and the city re paidia na goustarete! mexri ekei pate den peirazei mhn ntrepeste. den mporoume na ta doume oloi ola. me oti exei mathei o kathenas! stadiaka ta vhmata mhn to kapsete kiolas.
@gautama
φιλε μου δεν ηθελα να απαντησω σε σενα, το αντιπαθεια ειναι για το σχολιο του swarley, και οχι για τα δικα σου σχολια. στο forum γραφουμε τη γνωμη μας και μονο, δεν ειμαστε σκηνοθετες ή σεναριογραφοι. το που φτανει ο καθενας μας και τι βλεπει, δε σημαινει οτι θα αποδεχτουμε ολοι την ιδια ταινια. αλλωστε η ταινια δεν πουλησε πουθενα. και δε μιλαω για να κανει εισιτηρια τρελλα. ξερω πολυ κοσμο που βλεπει »βαρια» εργα και δεν του αρεσε καθολου. ουτε αυτο σημαινει κατι βεβαια. ασε λοιπον να βλεπουμε ο καθενας οτι βρισκει ωραιο και μονο του το καθετι καθιερωνεται. ολες οι μορφες τεχνης εχουν ποικιλια για να διαλεξει ο καθενας τι θελει
Γιατί τι κακό έχει το SEX AND THE CITY;
Α! Θυμήθηκα!!
Σε αντίθεση με τον ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ έχει υπόθεση, αρχή , μέση και τέλος!!!
@ΕΜΠΟΡΩ
φαντασου οτι βριζουν το sex and the city αλλα γουσταρουν sex and the family
Ταινιάρ!!!
Γλύψε μας το πληκτρολόγιο κ. Σκηνοθέτα…
Αλήθεια τους ηθοποιούς με ομόλογα ελληνικού δημοσίου τους πληρώσανε;;
Τρομερό…τελικά ας μας πει τι πίνει ο τύπος γιατί τέτοια ανωμαλία για να την σκεφτείς μάλλον κοκτέιλ πρέπι να πάρεις!Φοβερή άποψη για την ελληνική οικογένεια…
xaxaxaxxaxa! xairomai pou me epivevaiwneis, hmoun sigouros oti eisai ths kathgorias soula ela ksana. ela pame ola ta provatakia ena mpeeeeeeeeeeee
@ΕΜΠΟΡΩ
@ROUK
oloi goustaroume na glifoume «pliktrologia»
Εδω και αρκετα σχολια, η θεση για σχολιασμο της ταινιας εγινε χωρος για προσωπικες αντιπαραθεσεις. Ειναι σιγουρο οτι η ταινια, το γραφω και πιο πανω, εχει κυριως φανατικους φιλους και εξισου φανατικους εχθρους.
Νομιζω οτι μπορουμε να κλεισουμε με αυτην την διαπιστωση, και να προχωρησουμε πια στην ζωη μας 🙂